Silgisiz Eğitim

Uygulamamıza kaynak oluşturan yazıyı okuyarak bilgi sahibi olabilirsiniz. 
 
 
PROJENİN AMACI

  • Yazının ilk kullanıldığı çağlarda, silginin kullanılmadığı doğal sürece geri dönme.
  • Öğrencilerde silgi kullanmayı kaldırarak, dikkat ve motivasyonu arttırma, zihinsel değişime katkı sağlama.
  • İlköğretim seviyesindeki öğrencilerde tasarruf bilincini oluşturma.
  • Öğrencilerde hata yapma endişesini ortadan kaldırarak sıfır hataya yaklaşma oranını artırma.
  • Psikolojik açıdan, yaptığı hataları gizleme ve yanlışları ile yüzleşmekten kaçınan birey olmaktan ziyade, hataları ve güzellikleri ile bir bütün olduğunun farkında olma.
YÖNTEM

  • Çalışmanın hedef kitlesi ve hedef kitlenin özellikleri belirleme:
Çalışmanın asıl hedef kitlesi, ilköğretim 1. Sınıf öğrencileridir. Bu yaş grubundaki öğrenciler ders aracı olan silgiyi henüz tanımamışlardır. Eğitimde negatif transfer sürecini göz önünde bulundurarak silgi kullanmayı alışkanlık haline getirmeden hiç kullanmamayı başlatmak daha doğrudur. Bu uygulama ileriki sınıf uygulamalarda da devam edebilir. Silgisiz eğitim uygulaması sınıf ortamında öğretmen tarafından kontrol süreci çok rahat bir şekilde anlatması, inanması, kontrolü sonucunda gözle görülecek bir ilerlemeyi fark edeceği apaçıktır.

  • Çalışmanın Eğitim sistemine/Öğrenme sürecine katkısını belirlemeSilgi kullanmanın çevre kirliliği, sağlık açısından tehlikesi, defter sayfasındaki karartılar, silikler, çirkin görüntü, silme sonucunda dersi izlememe, sürekli olmadı-yapamama kaygısı vs. hata yapmama endişesi, dikkatli davranma, tutum ve alışkanlığı kazanma. Psikolojik yapısı ve doğası gereği doğru ve güzel eser ortaya koyma. Hataları silerek unutmaya çalışma sonucunda hataların tekerrürünü meydana getirme. Sınıfta öğretmen evde anneler silgi artıkları ve kalıntıları ile uğraşıyorlar.Bazı öğrencilerde silgi kemirme-yeme alışkanlığı olabilmektedir. Defter, masa örtüleri, sıralar ve zemin silgi artıkları ile dolmaktadır. Kısacası, öğrenci hatalarını gizlememe, kendisine ait olan hatalarının da güzellik olduğuna inanması gerekmektedir. Silgi kullanmayarak hata ve eksikliklerinin üzerini çizerek yanına doğrusunu yazmalı ve doğruları ile karşılaştırma fırsatı bulmalı. Böylece deneyime dönüşecek, aynı hataları yapmaktan kaçınacaktır. Dikkatli olma sonucunda, sıfır hata yapmaya doğru yol alacaktır.
  • Çalışmanın yöntemi konusunda öncelikle öğretmenin silgisiz eğitimde hedefini ortaya koyma, amaçlarından öğrencileri haberdar etme.
  • Veli toplantısı yapılarak anne ve babaların uygulama hakkında bilgilendirme.
  • Silgi kullanmadan yazı yazabilme becerilerini geliştirerek, orijinal yazı yazabilme ve doğal çalışma arzusunu ortaya koyarak öz güvenlerini geliştirme.
SONUÇ


Bu yöntemi öğrendikten sonra ben 4.sınıf öğrencilerime uyguladım.Ayrıca 1.sınıfta uygulayan arkadaşlardan da aldığım sonuçlar şöyle:

  • Öğrencilerde hatasız ve eksiksiz yazı yazabilme alışkanlığı oluşturdu.
  • Psikolojik açıdan yaptıkları hatalarla yüzleşmekten kaçınmayan bireyler görülerek, hataları ve güzellikleri bir bütün olarak farkında oldukları gözlemlendi.
  • Silgisiz Eğitim çalışması ile silgi, kurşun kalem ve kalem traş yerini mürekkepli kaleme bırakarak, öğrencide doğa ve çevre bilincine yönelik katkı sağladı.
  • Öğrencilerde dikkat ve motivasyonun arttığı bunun paralelinde hata oranının en az seviyeye düştüğü gözlemlendi.
  • Yapılan çalışmalar okulda ve çevrede çok olumlu tepkiler aldı.
  • Bu yöntem silgili eğitime göre çok daha ekonomiktir. Silgili ağitimde silgi,kalemtraş,kurşun kalem gerekirken silgisiz eğitimde sadece mürekkepli kalem gerekmektedir.
  • Sonuç olarak bu yöntemi özellikle 1.sınıf öğretmenlerine ve diğer sınıf öğretmenlerine kullanmayı şiddetle öneriyorum.Bu yöntemi uygulayan, bu yönetim hakkında düşüncesi olan arkadaşları yorum yazarak diğer ziyaretçilerle paylaşmaya davet ediyorum...
Kaynak:M.S.YAŞAR

Popüler Yayınlar